20 Haziran 2009 Cumartesi

Uganda'da Tiyatro

Bir yere gidip oranın tiyatro geleneğini anlamamaya çalışmak olmaz.

Hele bir de gidilecek yer bir Afrika ülkesiyse!

Sevinçlerini, hüzünlerini, korkularını, inançlarını ve hemen her türlü duyguyu senelerce müzik, dans ve dramayla ifade etmiş bir coğrafyaya gidiyorum. Beni en kendimden geçiren müziklerin üretildiği, danslarına hep imrenerek baktığım -ama hiç öğrenme şansımın olmadığı-, en sevdiğim müzik aleti djembenin anavatanına gidiyorum!

Tüm bu güzelliklerin sadece parasını ödeyip de şaşalı salonlara girmeye hak kazananlarca erişilebilir olmadığı bir ülke var hayalimde.Dansı, her türden müziği ve dramayı hayatın tam ortasına düşmüş bulmayı diliyorum.

Aslında benim orada yapmak istediğim AIDS konusunda özellikle çocukları bilgilendirmeye yönelik, yerlilerden oluşan bir tiyatro grubuna katılmaktı. Çok da güzel yazıştık grup üyeleriyle. Ama son yazışmalarımızda bu sene sponsorlarını kaybettiklerini, bir oyun çıkaramayacaklarını yazdılar. Yine de mutlaka gel görüşelim diye de eklediler. Mutlaka bulacağım onları, bana böyle güzel satırları yazan kişileri nasıl ziyaret etmem ki: "What you should know is that if you are to Uganda, you are coming home, so do not worry you will be meeting your brothers and sisters." Haksız mıyım heyecanlanmakta?

5 yorum:

Adsız dedi ki...

İyi şanslar Sedacım sana güveniyorum:))
Elsen Ece

Sarı dedi ki...

merhaba Seda
Eyüpten ben. Ramiye çok yakın bilirsin =)
Benim Ugandadan bir arkadaşım var. Adı Doreen. çok tatlı birisi. sanırım bütün Ugandalılar aynı çünkü o da bana sister diye hitap ediyor. O Ugandada şanslı kesimden iyi bir yaşama sahip Ugandaya göre. Yazacaklarını çok merak ediyorum ve dört gözle bekliyorum.
Sevgiyle kal

Tantavi İ.Ö.O. dedi ki...

seda merhaba,
Eyüp Tantavi İlköğretim Okulundan selamlar. Çalışmalarınla gurur duyuyoruz. Türkiye'ye döndüğünde seni mutlaka okulumuza bekliyoruz.
Selim ÖZDEMİR
Tantavi İ.Ö.O.

Adsız dedi ki...

Selam Seda,
gop fdd'den sebahattin hoca ben. Gözde biraz anlatmıştı ama blogu anlatmayı unutmuş:) Bugün öğrendim ve bu güzel, imrendiren (kıskandıran), cesur gezine bir not da ben düşeyim dedim. Sana iyi gezmeler (Sibel Hocana da anlatıcam bu akşam).

Adsız dedi ki...

seda abla merhaba ben tantavi ilkokulundan hatice öğretmenin oğluyum.bende galatasaray lisesine gideceğim.başarılarının devamını diliyorum.rami ve galatasaraydan selamlar.seninle görüşmek isterim.